CAID 2017 – 2018 programming:
Workshops Series 6 – Creativity in Instructional Design
October 31st, 2017 – Theme 1: Designing, combining and assessing co-creative problem-solving activities with digital technology by Margarida Romero, Ph.D., Professeure en Technologie Éducative, Faculté des Sciences de l’Éducation, Université Laval. Theme 2: On Becoming Creative in ID by Richard Schwier, Professor Emeritus, Educational Technology and Design, University of Sasakatchewan.
December 5th, 2017 – Theme 1: Courage, Crackpots and Creativity by Gail Diane Kopp, Ph.D. Educational Technology Specialisation, Faculty of Education, University of Calgary. Theme 2: Are platforms a barrier to creativity? by Bernard Bérubé, adjoint à la directon, Faculté des sciences de l’éducation – Département de psychopédagogie et d’andragogie, Université de Montréal.
February 20th, 2018 – Olivier Alfiery, directeur adjoint – Apprentissage en ligne du service Édition du CFORP; and Iwona Gniadek, Adult Education, Educational Technology, Language Education. (titles to be confirm)
Master Class
Novembre 14th, 2017: Agile Learning Design for Open Educational Resources, offert by Rory McGreal, UNESCO/Commonwealth of Learning/International Council for Open and Distance Education Chair in OER and Director of a technical education institute (TEKRI), Athabasca University.
January 24th, 2018: Designing an inquiry-based approach to blended and online learning, offert by Dr. Norman D Vaughan, PhD, Mount Royal University, Calgary, Alberta
Special Master Class
February 26th, 2018 : Sharing of teaching practice (temporary title), offert par Mrs Michel Richard et Mrs Violette Desjardins, CCNB. (This master class will be presented in French.) (Information to be published)
Visit our website for more information. http://accp-caid.org
_____________________________________________
ACCP Programmation 2017 – 2018 :
Ateliers Série 6 – La créativité en conception pédagogique
31 octobre 2017 – Thème 1 : Concevoir, accompagner et évaluer des activités de résolution cocréative de problèmes avec le numérique par Margarida Romero, Ph.D., Professeure en Technologie Éducative, Faculté des Sciences de l’Éducation, Université Laval / Thème 2 : Devenir créatif en conception pédagogique par Richard Schwier, professeur émérite, Technologie et conception éducationnelles, Université de la Saskatchewan
5 décembre 2017 – Thème 1: Courage, exentricité et créativité par Gail Diane Kopp, Ph.D. Educational Technology Specialisation, Faculty of Education, University of Calgary / Thème 2: Les plates-formes sont-elles un frein à la créativité? par Bernard Bérubé, adjoint à la directon, Faculté des sciences de l’éducation – Département de psychopédagogie et d’andragogie, Université de Montréal.
20 février 2018 – Olivier Alfiery, directeur adjoint – Apprentissage en ligne du service Édition du CFORP; and Iwona Gniadek, Adult Education, Educational Technology, Language Education. (titre des thèmes à confirmer)
Classes de maître
14 novembre 2017 : Agile Learning Design for Open Educational Resources, offer par Rory McGreal, UNESCO/Commonwealth of Learning/International Council for Open and Distance Education Chair in OER and Director of a technical education institute (TEKRI), Athabasca University. (Offer en anglais seulement) (Les renseignements seront publiée au cours du mois de juin.)
24 janvier 2018 : Designing an inquiry-based approach to blended and online learning, offer par Dr. Norman D Vaughan, PhD, Mount Royal University, Calgary, Alberta. (Offer en anglais seulement) (Les renseignements seront publiée au cours du mois de juin.)
Classe de maître spéciale
26 février 2018 : Partage d’une pratique pédagogique (titre temporaire), offer par Mme Michel Richard et Mme Violette Desjardins, CCNB. (renseignements à venir)
Consultez notre site Web pour de plus amples renseignements. http://accp-caid.org
ACCP
ACCP / CAID